در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

قطع برق سالن ملاقات در روز ملاقات‌ زندانیان بند ۳۵۰ اوین

جرس: امروز، همزمان با روز ملاقات زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، برق سالن ملاقات به طور کلی قطع شد و خانواده‌ها مجبور شدند بیش از دو ساعت برای ملاقات منتظر بمانند.


به گزارش جرس، با گذشت دو ساعت و ادامه یافتن قطعی برق، به خانواده‌های زندانیان عادی اجازه ملاقات حضوری داده شد. این کار با اعتراض خانواده‌های زندانیان سیاسی مواجه شد اما مسئولان زندان اظهار داشتند: این‌ها فرق می‌کنند، زندانیان شما امنیتی هستند و تمامی ملاقات‌های حضوری باید با دستور دادستان باشد.


به دلیل اعتراض خانواده‌های زندانیان سیاسی، یکی از مسئولان سالن ملاقات تلاش کرد تماس‌هایی را به جاهای مختلف برقرار کند تا مشکل برق حل شود اما به گفته‌ خودش این تماس‌ها بی‌جواب ماند.


پس از این اتفاقات و انتظار طولانی مدت خانواده زندانیان سیاسی، این‌ خانواده‌ها به بخش ملاقات کابینی فرستاده شدند که به خاطر قطعی برق و عدم امکان استفاده از گوشی، خانواده‌ها مجبور شدند صحبت‌هایشان را روی برگه بنویسند از پشت شیشه نشان دهند و از سوی دیگر، زندانیان که به قلم و کاغذ دسترسی نداشتند، مجبور شدند تلاش کند طوری حرف بزند تا خانواده‌هایشان بتوانند گفته‌های آنان را لب‌خوانی کنند.


این موضوع برای مادران پیری که از راه دور برای دیدار فرزندانشان آمده بودند و همچنین کودکانی که می‌خواستند صدای پدرشان را بشنوند و توان نوشتن و لب‌خوانی نداشتند، بسیار سخت بود.


خانواده‌های زندانیان سیاسی، معتقدند که این قطعی برق و سهل‌انگاری برای تلاش در وصل شدن آن، کاری عمدی بوده چرا که به اعتقاد این خانواده‌ها امکان استفاده از برق اضطراری در سالن ملاقات وجود دارد.


زندانیان بند ۳۵۰ نزدیک به پنج ماه است که از داشتن تلفن محروم هستند و تنها راه ارتباط آنان با خانواده‌هایشان، ملاقات‌های ۲۰ دقیقه‌ای است در هفته یک بار به آنان داده می‌شود و آن هم نیز گاهی به این ترتیب از آنان سلب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر