در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

مشايي: اعتراض متكي در مورد سفرش به اردن “دروغی بزرگ” است

جرس: پس از برکناری پرحاشیه متکی از سمت وزارت امور خارجه، در حالی که وی در حال مذاکره در خارج از کشور بود، اسفندیار رحیم مشایی مدعی شد که مسائل منتشر شده در برخي سايت‌ها مبني بر اعتراض متكي در مورد سفرش به اردن "دروغی بزرگ" است.

به گزارش ايرنا، اسفنديار رحيم مشايي روز دوشنبه در نشست هم انديشي دستگاه ها و نهادهاي فعال در خارج از كشور اظهار داشت: در طول سال هاي خدمت در دولت هاي نهم و دهم همواره يك رابطه صميمي و نزديك ميان من و متكي برقرار بوده است.


وی درباره اخبار منتشره درباره برکناری متکی در سایت‌های خبری مدعی شد: اين رسانه ها قصد ديگري دارند، بنيان آنها بر آتش استوار است و با نشر اكاذيب تلاش هايي عليه دولت انجام مي دهند.


مشايي بدون عنوان کردن نحوه این برکناری و اثرات آن در سطح بین‌الملل، تغيير در دولت آقاي احمدي نژاد را يك تحول مثبت و سازنده خواند و گفت: كل آفرينش نيز بر اساس تغيير آفريده شده است.


مشايي افزود: تغيير در وزارت خارجه مدت ها است كه مد نظر رييس جمهور بوده و ايشان حتي به فكر مسووليت جديدي براي آقاي متكي بودند و در اين باره نيز با وي صحبت كرده اند.


مشايي با این مدعا که "روند تغيير در وزارت خارجه كه ماه‌ها مورد بحث بوده" اظهار داشت: رييس جمهور شنبه شب گذشته و قبل از سفر متكي به سنگال با وي گفت وگو كرده است.


وي در ادامه گفت: سايتي كه متعلق به يكي از نمايندگان مجلس است (من عادت ندارم اسم ببرم) به دروغ ادعا كرده است كه مشايي وزير تعيين مي كند. اين سايت و مجله وابسته به آن، رو به جهنم باز مي شود.


وي در پایان اظهار نظر کرد: فضاي دولت بسيار دوستانه است . مشي آقاي رييس جمهور در مورد تغييرات روشن است. براي برخي افراد فاميل بازي و دوستي و... اصل و اساس است اما براي احمدي نژاد اين چيزها اصل نيست و در تغييرات فقط رضاي خدا و منافع ملت ايران را در نظر مي گيرد.


گفتنی است منوچهر متکی هفته گذشته در حالی که در سفر به سنگال بسر می برد بطور غیر مترقبه ای برکنار شد. این برکناری انتقادات زیادی از سوی نمایندگان مجلس به همراه داشت.


متكی این نحوه برخورد در بركناری یك وزیر در حین انجام ماموریت را غیر اسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیك و توهین آمیز خواند و اظهار کرد که از جابه‌جایی خود به کلی بی‌خبر بوده است.


متکی همچنین در واکنش به ادعاهای "کذب" معاون اول رئیس دولت، پیرامون آگاهی و موافقت وی با برکناری خود، به دیدار خود با احمدی نژاد در شب سفر خود به آفریقا اشاره کرده و گفته است که هرگز در جریان این ماجرا به فاصله ٢۴ساعت بعد از عزیمت به ماموریت و مضحك تر از آن تعیین روز تودیع و معارفه قرار نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر