در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

تقدیم به گل های الله اکبری که بر دهان مردم شهرمان می روید/





شب 15آذر ساعت 21تنها یار خود را فریاد میزنیم
















\

روزنامه کلمه مورخ چهارشنبه دهم آذرماه

جواد لاریجانی: سيستم قضايي ما باز است، گزارشگران بین المللی بیایند

جواد لاریجانی: سيستم قضايي ما باز است، گزارشگران بین المللی بیایند

جرس: دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران انزوا و قهر كردن نيست. نمایندگان و گزارشگران حقوق بشر به ایران بیایند.


به گزارش فارس محمد‌جواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه صبح امروز در نشست قوه قضائيه با نمايندگان شوراي كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل با اعلام اين مطلب افزود: تشكيل شوراي حقوق بشر در واقع براي اين بود كه به دور از بازيهاي سياسي مسائل مربوط به حقوق بشر را دنبال كنيم.

وي اشاره ای به نقض آشکار حقوق بشر در کشور نکرد و سه تهديد عمده ای که شوراي حقوق بشر را تهديد مي‌كند بر شمرد و گفت: تهديد اول ناديده گرفته شدن حرفه‌اي‌گري است. حرفه‌اي گري به معناي قطع نظر از گرايش‌هاي سياسي نيست زيرا ما قبول نداريم كه انسان‌ها بايد از سياست فارغ شوند بلكه معتقديم هر انساني مي‌‌تواند گرايش سياسي داشته باشد بلكه به شرطي كه در كارهايي كه به وي سپرده مي‌شود براساس حرفه‌اي بودن عمل كرده و گرايش‌هاي سياسي خود را در آن دخيل نكند.

وي همچنين با اشاره به اين مطلب كه ما تز انزوا را نمي‌پذيريم گفت: استراتژي جمهوري اسلامي انزوا و قهر كردن از مجامع بين‌المللي مخصوصا در حوزه حقوق بشر نيست.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه که پیشتر از قطعنامه سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر بشدت انتقاد کرده بود، با اشاره به گزارش دبيركل سازمان ملل درباره حقوق بشر در ايران گفت: ما مشكلمان اين نيست كه راجع به ما انتقاد كنند بلكه مشكل م اين است كه انتقاد افراد غيرحرفه‌اي نباشد.

وي افزود: مسئله تروريسم مسئله خطرناك است و بايد همه ما با آن مقابله كنيم نبايد بگذاريم از ملت‌ها و انسان‌ها خسارت بگيرد و همچنين خسارت تحميل كند امروزه تروريسم خيلي پيچيده شده است. تروريسم امروز داراي نقاطي است كه طراحي مي‌كنند و بعد با مكانيزم‌هاي قوي آن را به اجرا در مي‌آورند.
لاريجاني همچنين به ترور 2 فيزيكدان و دانشمند فناوري هسته‌اي كشورمان در 2 روز گذشته اشاره كرد و گفت: به فاصله چند روز قبل از اين حادثه سازمان ملل اسم اين اساتيد را در ليست دانشمندان فناوري هسته‌آي قرار مي‌دهد سپس چند روز بعد سازمان‌هاي بين‌المللي اسم چند سازمان تروريستي از ليست سازمان‌ها بيرون مي‌آورند و سپس مي‌بينيم اين دو دانشمند ترور مي‌شوند.

وي ادامه داد: اين پازل، پازلي كامل است و اگر نخواهيم خود را به تجاهل بزنيم بايد بدانيم كه متأسفانه اين اتفاقات از سوي گروه‌هاي تروريستي رخ داده است.

وي با اشاره به اين مطلب كه ما از هرگونه همكاري نزديك با مسئولان شوراي حقوق بشر سازمان ملل استقبال مي‌كنيم گفت: خوشحال مي‌شويم از ما بررسي‌هاي دقيقي انجام دهند و از ما اشكال بگيرند به شرطي كه اشكالاتشان در يك فضاي انتقادي سالم باشد.

لاريجاني همچنين با اشاره به اين مطلب كه دوست داريم گزارشگران موضوعي به كشورمان بيايند گفت: به آنها توصيه مي‌كنيم اول موضوعي مشخص را انتخاب كنند و سپس وقتي مناسب براي رسيدگي به آن در نظر بگيرند و به آنها اين نويد را مي‌دهيم كه سيستم قضايي ما باز است.

وی نگفت برغم این اظهار تمایل چرا تاکنون نمایندگان ویژه سازمان ملل از ایران و زندانهای کشور دیدن نکرده اند.

دیدار دانشجویان با موسوی خوئینی‌ها

جرس: شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها دیدار کرد.


به گزارش آفتاب به‌ نقل از وب‌سایت این تشکل دانشجویی، در ابتدای این دیدار که در محل دبیرخانه مجمع روحانیون مبارز صورت پذیرفت، آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها با اشاره به سیر تحولات تاریخی که منجر به تسخیر لانه‌ جاسوسی شد، به تشریح عوامل موثر پرداختند.


در ادامه، وی ضمن پاسخ‌گویی به دغدغه‌های دانشجویان پیرامون 13 آبان 58 و سپس مسائل روز مرتبط با آن، از مواضع ضد استکباری دانشجویان پیرو خط امام دفاع کرد.

جوانان اعتماد ملی: مسئولان با عوامل ترور قاطعانه برخورد کنند


جوانان اعتماد ملی: مسئولان با عوامل ترور قاطعانه برخورد کنند

جرس: حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه ای، ترور اساتید علمی و نخبه های هسته ای کشور را به شدت محکوم کرده و آن را در راستای شیطنت های صهیونیست ها در آستانه برگزاری نشست کشورهای ۱+۵ ارزیابی کردند.


جوانان حزب اعتماد ملی خنثی سازی این توطئه ی جدید دشمنان را در صبوری و هوشیاری ملت، اتحاد و همدلی گروه ها و جناح های سیاسی و واکنش سریع و قاطع دستگاه های امنیتی برشمردند.


به گزارش سحام نیوز، متن بیانیه صادر شده توسط سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا الله و انا الیه راجعون

لابی های صهیونیستی با هدف فضاسازی کاذب علیه انرژی صلح آمیز اتمی ایران و ایجاد فشار سیاسی در مجامع بین المللی و کسب دستاوردهایی همچون تحریم های سنگین علیه ایران، گویا نتایج رضایت بخشی را برای آنان به ارمغان نداشته که اینگونه شیطنت های تروریستی صهیونیست ها در آستانه برگزاری نشست مهم ۱+۵ ، بحران سازی سیاسی در حل مسائل هسته ای و رویارویی بیش از پیش غرب و ایران را در دستور کار قرار داده اند.

چنانچه؛ بار دیگر شاهد تلاش مذبوحانه دشمنان کشور بودیم که جامعه ی علمی و دانشگاهی و در راس آن نخبگان و دانشمندان ایرانی را مورد کینه توزی های خود قرار دادند و حادثه تلخ، غم انگیز، غیر انسانی و وحشیانه ی ترور دوباره بر میهن همیشه سرافرازمان سایه افکند که البته به یاری خداوند متعال همچون گذشته با صبوری و هوشیاری ملت، اتحاد و همدلی گروهها و جناح های سیاسی کشور در قبال دشمنان میهن و هوشیاری و واکنش سریع و قاطع نیروهای امنیتی و انتظامی، توطئه های هدفمند دشمن خنثی خواهد شد.

سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی ضمن محکومیت شدید این حرکت ددمنشانه و غیرانسانی، به گردانندگان این سناریوی خیمه شب بازی کثیف تروریستی اعلام میدارد که هیچ مانعی توان ایستادن مقابل عزم و اراده ملت ایران را نخواهد داشت. چه؛ ملت سرافراز ایران طی سه دهه دست و پنجه نرم کردن با تروریست ها، دستاورد اتحاد، مقاومت، سرافرازی و سربلندی را به جهانیان عرضه داشته و اثبات کرده اند.

سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی، ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده محترم شهید دکتر شهریاری، صبر و شکیبایی را برای بازماندگان آن شهید عزیز و سلامتی و شفای عاجل برای دکتر فریدون عباسی و همسران این دو عزیز از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی (ساجد)
دهم آذرماه

۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

مجلس ایران با افزایش اختیارات معاون رئیس جمهوری مخالفت کرد

مجلس

مالیات بر ارزش افزوده اکنون سه درصد است و قرار است در پنج سال آینده هر سال یک درصد به آن اضافه شود

مجلس ایران بعد از مخالفت نمایندگان با افزایش اختیارات معاونت برنامه ریزی رئیس جمهوری، به این بخش از برنامه پنجم توسعه رای منفی داد.

بنابر بخشی از برنامه پنجم توسعه که مجلس سرگرم بررسی آن است، اختیارات معاون برنامه ریزی رئیس جمهوری افزایش پیدا می کرد ولی نمایندگان با این استدلال که این کار واگذار کردن اختیارات قانونگذاری مجلس به ریاست جمهوری است، با آن مخالفت کردند.

بر اساس بخشی از ماده 199 برنامه پنجم توسعه دولت موظف شده بود که کلیه قوانین و مقررات از جمله احکام قانون برنامه را در حد درآمدها اجرا کند.

الیاس نادران نماینده تهران در مخالفت با این بخش از لایحه برنامه پنجم گفت که "آنچه در اینجا آمده بدین معناست که اختیار قانون گذاری مجلس محدود شده و همه اختیارات مجلس به معاونت برنامه ریزی رئیس جمهوری داده می شود."

به گفته آقای نادران، "بدین ترتیب مجلس اختیار قانونگذاری خود را به معاونت ریاست جمهوری می دهد که هر گاه لازم بداند قانون را ابلاغ کرده و تخصیص اعتبار کند."

به نظر این نماینده مجلس، با تصویب این بخش از برنامه اختیار قانونگذاری مجلس محدود شده و "باز هم همچون تخصیص بودجه دو میلیارد دلاری به مترو، بسیاری از مصوبات از سوی معاونت برنامه ریزی اجرایی نخواهد شد. چون ممکن است این معاونت مصلحت نداند که اعتبار قانونی را ارائه دهد."

اشاره این نماینده مجلس به مصوبه ای بود که بر اساس آن دو میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت می شد و در اختیار مترو قرار می گرفت اما دولت با این استدلال که مصوبه مجلس بعد از رد آن از سوی شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده، و به همین دلیل غیرقانونی است، آن را اجرا نکرد.

مجلس بعد از رد مصوبه از سوی شورای نگهبان دوباره بر نظرش مبنی بر این که دولت باید دو میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به مترو اختصاص دهد، این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت فرستاد و مجمع به این مصوبه رای داد اما دولت از اجرای این مصوبه خودداری می کند.

آقای نادران خطاب به نمایندگان مجلس گفت که "مجلس را از راس امور بودن انداخته اید و الان هم دارید اختیارات مجلس را به دولت می دهید."

در مقابل محمد حسین ابوترابی فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت به آقای نادران گفت که "شما نگران نباشید به کلیه دستگاههای اجرایی بودجه ابلاغ خواهد شد و اگر مسئولان اجرایی به قوانین مصوب عمل نکنند، مواخذه می شوند.

محمود احمدی نژاد مدتی پیش، در مصاحبه با روزنامه دولتی ایران گفته بود که سخن آیت الله خمینی مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، مربوط به زمانی بوده که کشور را نخست وزیر منتخب نمایندگان مجلس اداره می کرده، اما اکنون قوه مجریه در راس قرار دارد.

این سخن آقای احمدی نژاد، واکنش های شدیدی را در محافل سیاسی ایران برانگیخت؛ تا آنجا که ۱۷۰تن از نمایندگان مجلس ایران در تذکری کتبی به رئیس جمهوری از او خواستند که به جای نفی جایگاه مجلس، به وظایف خود عمل کند.

یپش از سخنان آقای نادران، احمد توکلی نماینده دیگر تهران خطاب به نمایندگان گفت که اگر چنین چیزی را تصویب کنند جنبه نظارتی مجلس از دست می رود و "دولت به راحتی می تواند هر چه را نخواست اجرا نکند."

آقای توکلی خطاب به نمایندگان مجلس گفت که "از معاون رئیس جمهوری که چنین اختیاری را می خواهید به او بدهید نمی توان استنطاق کرد از رئیس جمهوری هم که یک سئوال نمی کنید، پس چطور می خواهید بر عملکرد معاون برنامه ریزی در اجرای قوانین مصوب مجلس نظارت کنید؟"

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

هفت فعال دیگر در مریوان بازداشت شدند


جرس: در ادامه دستگیری فعالان سیاسی و مدنی در کردستان، هفت نفر از جوانان مریوان از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.


منابع خبری در کردستان در حالی از بازداشت هفت نفر از جوانان کرد در مریوان خبر می دهند که طی ماههای گذشته شمار زیادی از فعالان سیاسی، مدنی، فرهنگی و ادبی در این شهر از سوی نهادهای امنیتی دستگیر شده و برخی از آنان همچنان در بلاتکیفی به سر می برند.


به گزارش آژانس فرات، صبح روز پنج شنبه، چهارم آذر ماه، چهار نفر از اهالی روستای "گوچکه" از توابع منطقه سرشیو مریوان توسط نیروهای امنیتی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به مریوان منتقل شدند.

اسامی دستگیر شدگان، ابراهیم سلیمانی، برهان رازخدیو، حمید مریمی، و امید نوری اعلام شده است.

از سوی دیگر آژانس خبری موکریان نیز از بازداشت سه جوان مریوانی دیگر به نام‌های ابوبکر یگانه، عادل سهرابی و رفیق سهرابی خبر داد.


گفته می شود موبایل این افراد پس از دستگیری خاموش نشده و از همین طریق خانواده افراد مذکور توانستەاند از دستگیری فرزندان خود آگاه شوند. تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این افراد از طرف مقامات قضایی شهر مریوان اعلام نشده است.


از محل نگهداری و وضعیت این سه نفر تاکنون هیچ اطلاعی حاصل نشده است.

مختار هوشمند، بهزاد کردستانی، عزیز ناصری، بهمن فتاح زاده، برهان درخشانی، بریار کاوه، برهان خسروی، امیر کاوه، مصلح بدخش، مختار افرا، محمود مردانی، کیوان نیک‌پی، جمال پروازه، فرزاد بدخش، قانع کاوه، زانا کسرایی، هیوا مینوی، مجيد بختياری، هژير ابراهيمی، لقمان مرادی و زانيار مرادی اسامی شماری از دستگیر شدگان مریوانی در چند ماه گذشته هستند که برخی از آنان با احکام سنگین زندان روبەرو شدەاند.

راه دشوار فعالیت سیاسی در ایران را ادامه می دهیم


تحول سبز: بمناسبت دوازدهمین سالگرد تاسیس حزب مشارکت، ارگان این حزب ضمن بازنشر اولین بیانیه این تشکل سیاسی آورده است: جبهه مشارکت راه دشوار و بغایت ناهموار کارو فعالیت سیاسی در ایران را ادامه می دهد.

به گزارش سایت نوروز، در آذرماه سال ۷۷ ، صد و ده نفر از فعالان سیاسی بیانیه ای را انتشار داده و طی آن از آغاز به کار یک حزب در عرصه سیاسی ایران خبر دادند. فرازهایی از بیانیه اعلام موجودیت جبهه مشارکت ایران اسلامی اینگونه بود:

” نیروی حیاتی انقلاب پس از موفقیت عظیم خود در انهدام نظام استبدادی و وابسته سلطنت و تاسیس و تثبیت نظامی نوین، امروز به نشاط و سرزندگی ایران اسلامی معطوف شده است و انگیزه های مشارکت جویانه مردم را به سوی طرح خواسته های صریح و مستقیم سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی سوق می دهد.
از اینرو در آغاز دهه سوم انقلاب اسلامی ، وظیفه مبرم و عمل صالح ، ساماندهی فضای سیاسی ، اجتماعی و سازماندهی نهادها و قالب هایی است که این مطالبات بی واسطه را پالایش کرده و در خدمت فرآیند تصمیم گیری کلان کشور قرار دهد .
امروز بقا و دوام شور انقلابی و تضمین انگیزه مشارکت جویی مردم در گرو تاسیس و تقویت نهادهای مدنی ، تعمیق بنیادهای نظری مشارکت اجتماعی و گسترش زمینه های عملی این مشارکت ، قانونمند کردن رقابت های سیاسی ، عرضه چهره ای جذاب و مقبول از نظام مبتنی بر اسلام ناب ، انتقال حافظه تاریخی و تجارب سیاسی به نسل دوم انقلاب و سامان دادن نظام توزیع قدرت در میان مردم می باشد .”

” قانون اساسی میثاق گرانسنگ ملت و حاصل خون شهیدان و مجاهدات مردان و زنان شریف ایران سرفراز است که برپایه مواضع بنیادین انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی » قرار دارد و چارچوب حقوقی مناسبی برای پاسخگویی به این ضرورت است. به رسمیت شناخته شدن حقوق پایه شهروندان و آزادیهای مدنی و اصل برابری حقوقی راه را برای توسعه و نوسازی سیاسی ایران هموار می سازد و اینک فعلیت یافتن تمامی ظرفیت های نهفته در قانون اساسی، نیازمند تلاش دسته جمعی و سازمان یافته نیروهایی است که ریشه در انقلاب اسلامی، دل در گرو ایران زمین و چشم به افق روشن آینده دارند.”
” غلبه برموانع و نابسامانیهای دیرپای اقتصادی و اجتماعی و ایجاد زمینه های بالندگی و شکوفایی علمی و فرهنگی، مستلزم حرمت نهادن به خرد نقاد و توان جمعی است. بدین سبب دستیابی به توسعه همه جانبه، پایدار و موزون را باید زمانی محقق دانست که فرآیندهای تبادل نظر و جریان آزاد اطلاعات که لازمه خرد جمعی و اعتماد عمومی است، در ساز و کارهای تصمیم سازی و تصمیم گیری دخالت داده شود .
گشایش و تلطیف فضای گفتگو و اندیشه و تمهید و تضمین لوازم برقراری جدال احسن و گسترش روح قانونگرایی، راه اصلی بهره مندی از توان فکری نخبگان و فعلیت یافتن ظرفیت های نظری و عملی جامعه است .
عزم ملی هنگامی به سوی اهداف توسعه و پیشترفت جزم می شود که هزینه های آن یکسان در میان شهروندان سرشکن شده و همگان در مسیر کسب مواهب توسعه، فرصتهایی برابر داشته باشند.

بدیهی است که دستیابی به توسعه و رفاه ملی مستلزم کار و تلاش خستگی ناپذیر آحاد ملت و به کارگیری همه امکانات ملی و فرصت های بین المللی جهت تولید هرچه بیشتر و آبادانی کشور است. در این مسیر اهتمام خاص به وضع معیشت مستضعفان و زحمتکشان و مقابله با فساد، فرصت طلبی و تبعیض سیاسی و اقتصادی نه فقط آرمانی انسان دوستانه، بلکه هدفی ترقی خواهانه و گامی در مسیر مردم سالاری تلقی می شود.
روشن است که تبدیل این اصول و آرمانها به راهبردها و برنامه ها ، در گرو وجود و توسعه احزاب، سازمانها و نهادهایی است که بگونه ای حرفه ای، محدودیتها و ظرفیت های کشور را بررسی کرده و نیروهای مستعد و کارآمد را برای انجام برنامه ها شناسایی و تربیت کنند .
با عنایت به آنچه آمد و در پاسخگویی به وظیفه مبرم هرایرانی در این مرحله از انقلاب اسلامی ، امضاء کنندگان این بیانیه ، که توفیق حضور در عرصه های مختلف این انقلاب شکوه مند را داشته اند ، ضمن ارج گذاری به تلاش صادقانه همه احزاب و گروههای سیاسی، بر پایه اعتقاد، درک و تجربه مشترک خویش عزم خود را بر پایه گذاری حزبی تحت عنوان « جبهه مشارکت ایران اسلامی » به عنوان یک نهاد جدید و فراگیر سیاسی اعلام می دارند .

امید است که این نهاد جدید بتواند با عمل به آموزه های دینی و رعایت معیارهای قانونی و براساس موازین شناخته شده اجتماعی و سیاسی، گام موثری در راه اعتلای میهن اسلامی بر دارد و درحد توان خود در تحقق سه اصل آزادی در بیان اندیشه ، منطق در گفت و گو و قانون در رفتار اجتماعی بکوشد .”
حال با گذشت دوازده سال از فعالیت جبهه مشارکت و پیمودن فراز و نشیب های بسیار در این عمر کوتاه می توان به ارزیابی آن نشست و در فضای سیاسی ایران به نقشی که این حزب بازی کرده است، نمره داد.

در ادامه این مطلب آمده است: این حزب که در بهار آزادی پس از دوم خرداد ۷۶ وارد عرصه سیاسی و در همراهی با دولت اصلاحات قرار گرفت و در انتخابات دور اول شوراها و مجلس ششم پیروزی چشمگیری را تجربه کرد و عمده نیروهایش درگیر حضور در دولت و شوراها و مجلس ششم شدند، از طرف مخالفان سرسخت محافظه کارو اقتدارگرایش به “حزب دولت ساخته ” متهم شد،

اما پس از کودتای پارلمانی مجلس هفتم وارد فصل جدیدی از فعالیت های خود شد و همچون دوره قبل حضور فعال و پر شورخود را در عرصه سیاسی به نمایش گذارد.
از سال ۸۴ که با یکدست شدن حاکمیت اقتدارگرایان بر کشور حذف اصلاح طلبان از نهادهای حکومتی کلید خورد و در دستور کار قرار گرفت جبهه مشارکت توانست به عنوان حزبی منتقد و فعال عمل کند و حیات سیاسی خود را به رغم همه سختی ها و فشارهای آشکار و پنهان ادامه دهد و در انتخابات ریاست جمهوری دهم با حمایت از نامزدی مهندس موسوی بر شور و شعور انتخاباتی در کشور دامن زند که حاصل آن مشارکت بالای مردم در این انتخابات بود و متاسفانه در پی کودتای انتخاباتی با یورش نیروهای امنیتی و نظامی در عصر روز شنبه ۲۳ خرداد به دفتر جبهه مشارکت، این دفتر پلمپ و افراد درون از جمله دبیرکل و معاونین، بازداشت و زندانی شدند وپس از آن نیزدهها نفر از اعضای جبهه مشارکت در سراسر کشور به دلیل فعالیت دراین حزب اصلاح طلب گرفتار زندان و هزینه های دیگر شدند .

اقتدارگرایان که از رقابت با اصلاح طلبان و قدرت مردمی آنان به وحشت افتاده و توانی در خود برای ادامه اینراه نمی دیدند ناچار متمسک به زور و زندان برای خاموشی این حزب سیاسی شدند و اول باردر دادگاههای فله ای و نمایشی پس ازکودتای انتخاباتی با خواندن کیفرخواستی ، که توسط دادستان معزول تهران و قاتل مطبوعات ، قاضی مرتضوی ، از روی مطالب و مواضع کیهان تهیه و خوانده شد ، درخواست انحلال جبهه مشارکت مطرح شد. اما حتی پیمودن این مسیر بظاهر قانونی نیزبآسانی و همواربرای اقتدارگرایان حاکم طی نشد و به لحاظ شکلی ناچار از وارد کردن کمیسیون ماده ده احزاب ، که ترکیبی از نمایندگان سه قوه حاکم است ، و در واقع کل حاکمیت در این باره شدند ولی این اقدام نیز به لحاظ حقوقی شکست خورد چراکه بعد از اعلام توقیف پروانه جبهه مشارکت و توقف فعالیت های آن در فروردین ماه سال جاری توسط این کمیسیون ، وکلای جبهه برپایه قانون احزاب به شکایت علیه این تصمیم کمیسیون ماده ده اقدام کردند و با رسیدگی به این شکایت دادگاه رای به ابطال تصمیم کمیسیون و ادامه فعالیت های جبهه داد اما اقتدارگرایان حاکم که انحلال حزب را از طرق قانونی با دربسته روبرو دیدند با آفریدن یک افتضاح تاریخی قضایی و شکلی و بکار گیری شعبه ای از دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ، که پس ازبازی در دادگاههای نمایشی دسته جمعی وفله ای پس از کودتای انتخاباتی شهره خاص و عام در…شده است ، بدون هرگونه اطلاع به مسئولان جبهه و وکلایش برای حضور در مراحل دادرسی و دفاع در دادگاهی که برحسب اعلام بعدی بصورت غیرعلنی و بدون حضور هیان منصفه برگزار شده بود ، به ناگهان با انتشار حکمی بی سر وته در روزنامه ارگان دولت انحلال جبهه مشارکت را اعلام و ظاهری حقوقی بدان بخشیدند و برخلاف تمام قوانین جاری و موازین حقوقی آنرا قطعی و بدون درخواست تجدید نظر اعلام کردند ، و از همه جالبتر اینکه تا امروز از ابلاغ رسمی این حکم به مسئولان جبهه امتناع کرده اند !

حال در شرایطی جبهه مشارکت دوازده سالگی خود را جشن می گیرد که چهار نفر از بنیانگذاران(دکتر محسن میردامادی دبیرکل، محسن امین زاده معاون وزیر امور خارجه دولت اصلاحات ، سید مصطفی تاج زاده و دکتر داود سلیمانی از اعضای شورای مرکزی) و پنج نفر از اعضای فعالش در زندان بسر می برند ودهها عضوش زیر تیغ احکام سنگین زندان بظاهر قضایی و ماموران نظامی و امنیتی در زندان بزرگی بنام ایران روزگار سختی را سپری می کنند و با این اوصاف و اوضاع که امنیت فعالیت های سیاسی بطور کلی و همه جانبه خدشه دار و هزینه های سنگینی مترتب برانجام کار و فعالیت سیاسی شده است جبهه مشارکت به فعالیت خود ادامه داده و اثبات کرده حزبی را که اقتدارگرایان دولت ساخته لقب داده بودند در سخت ترین شرایط کودتایی و بکارگیری همه قدرت حاکمیت و دولت برای خاموشی و انحلال آن نتوانسته اند آنرا ازادامه فعالیت باز دارند و یقینا این رخداد مرهون وفاداری ، پایداری و ایثارگری اعضای جبهه ، به ویژه آنهایی که با تحمل زندان و شکنجه و هزینه حماسه آفریدند، به آرمانهایی است که در بیانیه تاسیس این حزب سیاسی بر آنها تاکید شده است و فراز هایی از آن درابتدای این نوشتار آمد.

جبهه مشارکت در این نقطه ای که قرار گرفته ، امیدوار است با مررو کارنامه و عملکرد دوازده ساله خود و برشماری نقاط قوت و ضعف بتواند با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، راه دشوار و بغایت ناهموار کار و فعالیت سیاسی در ایران را ادامه دهد و تجربه تازه ای از فعالیت حزبی و سیاسی را به نمایش گذارد و در این مسیر دل به حمایت و پشتوانه همه ایرانیانی داریم که به فردایی بهتر برای ایران اسلامی می اندیشند و از خداوند می خواهیم توفیق عمل.در عین حال از همه افراد و گروههابا هر نوع گرایش فکری و سیاسی درخواست داریم جبهه مشارکت را از نقد و نظر خود محروم نکنند و با ارائه و اعلام آنها حزب را در ارتقاء بخشی به فعالیت های اش یاری رسانند . جبهه مشارکت با دو شعار « معنویت ، عدالت ، آزادی » و « ایران برای همه ایرانیان » رو بسوی آینده دارد و درپیمودن این مسیر همراهی همه هموطنان را طلب می کند و خود را عضوی از پیکره جنبش سبز مردم ایران برای تحقق بخشی به آرمانهایی می داند که در سایه شکل گیری تدریجی استبداد دینی ازآنها دریغ شده است که در راس آنها حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش با انجام انتخابات آزاد و رقابتی و میزان بودن رای مردم در اداره امور کشور و پایبندی به مردمسالاری با همه لوازم و مقتضیاتش قرار دارد.

نصب دستگاههای غیراستاندارد بازرسی بدنی مسافران در ده فرودگاه کشور

جرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، بدون کسب مجوزهای لازم، اقدام به خرید و نصب دستگاههایی جهت اسکن و بازرسی مسافران در ده فرودگاه کشور نموده است که این دستگاههای ساخت بلاروس، غیر استاندارد و دارای تشعشع چندین برابر حد مجاز می باشد و برای فردی که در معرض آن قرار بگیرد بسیار خطرناک و دارای عوارض خواهد بود.


این گزارش در ادامه آورده است قانونِ استفاده از این دستگاهها- البته بشرط کسب مجوزهای استاندارد بین المللی- مقرر می دارد که فردی که تحت عملِ این دستگاه ها قرار می گیرد، می بایست بطور کتبی رضایت خود را برای در معرض دستگاه بودن را اعلام کند و عواقب آن و تبعات اخلاقی آنرا بپذیرد که هیچکدام از این مسائل توسط نهادهای امنیتی – انتظامی ایران انجام نمی گردد.


به گزارش منابع خبری جرس برای امور امنیتی و بازرسی فرودگاهها در دنیا، طی چند سال اخیر دستگاهی ساخته شده است بنامBODY SCANER که با استفاده از اشعه ایکس بدن انسان را اسکن می کند که با تنظیم آن و تغییر میزان قدرت اشعه ایکس، می توان بدن انسان را بدون لباس دید و تا آنجا پیش می رود که می توان همه جای انسان را به طور برهنه مشاهده کرد.


هم اکنون فقط چند کشور اجازه استفاده از این دستگاه را دارند و هنوز بعضی از کشورها به دو دلیل اجازه استفاده ندارند: اول- دیدن بدن بدون لباس انسان و خلاف اصول اخلاقی بودن این کار دوم- اثرات زیانبار اشعه ایکس برای انسان در تصاویر بالا


هم اکنون شرکتهای معروف در زمینه صنایع بازرسی نمونه هایی از این دستگاه را ساخته اند و ادعا کرده اند که میزان تشعشع آن برای انسان زیانبار نیست.


همچنین آمده است در ایران نیروی انتظامی بدون کسب مجوزهای لازم و از جمله مجوز بهره برداری دستگاههایی از این نوع را از کشور بلاروس به قیمت بسیار هنگفتی خریداری کرده است و در ده فرودگاه کشور نصب کرده است و بدون مجوز از آن استفاده می کند.این دستگاههای خریداری شده دارای تشعشع چندین برابر حد مجاز می باشد و برای فردی که در معرض آن قرار بگیرد بسیار خطرناک می باشد. در قانون استفاده از این دستگاهها- البته بشرط کسب مجوزهای استاندارد بین المللی- آمده است که فرد مظنون می بایست بطور کتبی رضایت خود را برای در معرض دستگاه بودن را اعلام کند و عواقب آن و تبعات اخلاقی آنرا بپذیرد که هیچکدام از این مسائل توسط پلیس ایران انجام نمی گردد.


سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و برخی از فرماندهان این نیرو به طور خصوصی مطرح نموده اند که مراقب باشید استفاده از این دستگاه و اطلاعات آن در جایی منتشر نشود چرا که احتمال دارد علمای قم و آیات عظام در مورد این دستگاه که تصاویر زنان و مردان را به شکل عریان نشان می دهد عکس العمل نشان دهند.


این دستگاهها علاوه بر غیر قانونی بودن، استفاده آن در ایران از جهت اخلاقی نیز برای مردان و زنان بسیار نامناسب است.


علیرغم این نگرانی ها این اقدام غیرقانونی فرمانده نیروی انتظامی خارج از تمام ضوابط و قوانین کشور و بدون رعایت شئون اخلاقی و با صدمه رساندن به شهروندان کماکان در فرودگاهها ادامه دارد و هیچ مرجعی از این موضوع مطلع نیست و هیچ اقدام جدی به عمل نیامده است.چرا که فرماندهی نیروی انتظامی تاکید فراوانی بر محرمانه بودن خرید،انتقال و استفاده این وسایل داشته و دارد و نگران پی گیری سازمانهای قضایی و بازرسی و مراکز قدرت می باشند، و از همه مهمتر نگران اطلاع مردم از این موضوع می باشد.

بازداشت دو نفر از پیروان اهل حق

جرس: دو تن از پیروان اهل حق که در مراسم سالگرد سيد خليل عالي نژاد از بزرگان اهل حق، سخنرانی کرده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.


به گزارش هرانا، سه‌شنبه سوم آذرماه، خيرالله حق جويان از مدافعين حقوق يارسان (پيروان آيين اهل حق) در شهر صحنه كرمانشاه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد. به گفته خانواده‌اش، نامبرده به دليل سخنراني در مراسم سالگرد سيد خليل عالي نژاد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و تاكنون خانواده وی هیچ اطلاعی از محل بازداشت او ندارند.

حق‌جویان پیش از برگزاری مراسم توسط نیروهای امنیتی احضار و به دلیل عدم برگزاری مراسم تهدید شده بود.

همچنین یکی دیگر از سخنرانان این مراسم به نام حجت ذنوريان امروز بعدازظهر در منزل شخصی در شهر صحنه کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.


گفتنی است مراسم سالگرد سيد خليل عالي نژاد از بزرگان اهل حق تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.


سالگرد سيد خليل عالي نژاد از بزرگان يارسان (اهل حق) در میان تدابیر شدید بر سر مزارش در شهر صحنه كرمانشاه با حضور پيروان آيين ياري (اهل حق) برگزار شد. صبح روز 27 آبان ماه ماموران امنيتي با تهديد برگزار كنندگان مراسم اقدام به جمع آوري تجهيزات برگزاري ازجمله بنرها، لوازم صوتي و ... کردند.

کلیپ فریاد خطر با صدای سهراب پور ناظری

Morghe Khoonine Sahar مرغ خونین سحر