در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

پایگاه اطلاع رسانی “گفتار نو” فیلترشد


پایگاه اطلاع رسانی “گفتار نو” فیلترشد

جرس: پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو از عصر روز چهارشنبه فیلتر و دسترسی به آن برای کاربران ایرانی غیرممکن شد.


پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو در حالی مشمول فیلترینگ شده است که فعالیت آن در چارچوب قوانین موجود بود. این سایت در سامانه وزارت ارشاد به ثبت رسیده بود.


چندی پیش از سوی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه سایت‌های اینترنتی به گفتارنو تذکر داده شده بود، و این سایت نسبت به حذف موارد مدنظر کمیته مزبور اقدام کرده بود.


مسئولان گفتارنو در حال پیگیری دلایل فیلتر شدن این سایت خبری هستند.


گفتنی است این دومین سایت خبری است که ظرف یک‌سال گذشته در استان کرمان فیلتر شده است. پیش از این پایگاه اینترنتی «کرمان‌نما»، ارگان اصلاح طلبان کرمان فیلتر شده بود.


در پی گسترش موج فیلترینگ و انسداد سایت های خبری، تحلیلی، اطلاع رسانی و وبلاگ ها، چندی پیش وزیر ارشاد اعلام کرده بود "فیلترینگ سایت‌ها دارای كمیته خاصی است كه به آن وزارتخانه ارتباطی ندارد و در دادستانی كل كشور است که در آنجا تصمیم‌گیری می‌كنند، لذا نباید فیلتر شدن سایت‌ها را تصمیم وزارت ارشاد بدانند."


اعضای کمیته «تعیین مصادیق فیلترینگ سایت‌های اطلاع‌رسانی» که آذرماه سال گذشته در دادستانی تشکیل شده، وزیر یا نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، اطلاعات، دادگستری، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی و یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب كمیسیون صنایع و معادن مجلس، و یک نفر نماینده مجلس به انتخاب كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می باشند.


طی ماههای اخیر، فیلترینگ سایت ها و وبلاگ ها و همچنین انسداد پایگاههای خبری و اطلاع رسانی، در دستور کار کمیته فوق و همچنین مراکزی از سپاه و وزارت اطلاعات بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر