در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

نصب دستگاههای غیراستاندارد بازرسی بدنی مسافران در ده فرودگاه کشور

جرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، بدون کسب مجوزهای لازم، اقدام به خرید و نصب دستگاههایی جهت اسکن و بازرسی مسافران در ده فرودگاه کشور نموده است که این دستگاههای ساخت بلاروس، غیر استاندارد و دارای تشعشع چندین برابر حد مجاز می باشد و برای فردی که در معرض آن قرار بگیرد بسیار خطرناک و دارای عوارض خواهد بود.


این گزارش در ادامه آورده است قانونِ استفاده از این دستگاهها- البته بشرط کسب مجوزهای استاندارد بین المللی- مقرر می دارد که فردی که تحت عملِ این دستگاه ها قرار می گیرد، می بایست بطور کتبی رضایت خود را برای در معرض دستگاه بودن را اعلام کند و عواقب آن و تبعات اخلاقی آنرا بپذیرد که هیچکدام از این مسائل توسط نهادهای امنیتی – انتظامی ایران انجام نمی گردد.


به گزارش منابع خبری جرس برای امور امنیتی و بازرسی فرودگاهها در دنیا، طی چند سال اخیر دستگاهی ساخته شده است بنامBODY SCANER که با استفاده از اشعه ایکس بدن انسان را اسکن می کند که با تنظیم آن و تغییر میزان قدرت اشعه ایکس، می توان بدن انسان را بدون لباس دید و تا آنجا پیش می رود که می توان همه جای انسان را به طور برهنه مشاهده کرد.


هم اکنون فقط چند کشور اجازه استفاده از این دستگاه را دارند و هنوز بعضی از کشورها به دو دلیل اجازه استفاده ندارند: اول- دیدن بدن بدون لباس انسان و خلاف اصول اخلاقی بودن این کار دوم- اثرات زیانبار اشعه ایکس برای انسان در تصاویر بالا


هم اکنون شرکتهای معروف در زمینه صنایع بازرسی نمونه هایی از این دستگاه را ساخته اند و ادعا کرده اند که میزان تشعشع آن برای انسان زیانبار نیست.


همچنین آمده است در ایران نیروی انتظامی بدون کسب مجوزهای لازم و از جمله مجوز بهره برداری دستگاههایی از این نوع را از کشور بلاروس به قیمت بسیار هنگفتی خریداری کرده است و در ده فرودگاه کشور نصب کرده است و بدون مجوز از آن استفاده می کند.این دستگاههای خریداری شده دارای تشعشع چندین برابر حد مجاز می باشد و برای فردی که در معرض آن قرار بگیرد بسیار خطرناک می باشد. در قانون استفاده از این دستگاهها- البته بشرط کسب مجوزهای استاندارد بین المللی- آمده است که فرد مظنون می بایست بطور کتبی رضایت خود را برای در معرض دستگاه بودن را اعلام کند و عواقب آن و تبعات اخلاقی آنرا بپذیرد که هیچکدام از این مسائل توسط پلیس ایران انجام نمی گردد.


سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و برخی از فرماندهان این نیرو به طور خصوصی مطرح نموده اند که مراقب باشید استفاده از این دستگاه و اطلاعات آن در جایی منتشر نشود چرا که احتمال دارد علمای قم و آیات عظام در مورد این دستگاه که تصاویر زنان و مردان را به شکل عریان نشان می دهد عکس العمل نشان دهند.


این دستگاهها علاوه بر غیر قانونی بودن، استفاده آن در ایران از جهت اخلاقی نیز برای مردان و زنان بسیار نامناسب است.


علیرغم این نگرانی ها این اقدام غیرقانونی فرمانده نیروی انتظامی خارج از تمام ضوابط و قوانین کشور و بدون رعایت شئون اخلاقی و با صدمه رساندن به شهروندان کماکان در فرودگاهها ادامه دارد و هیچ مرجعی از این موضوع مطلع نیست و هیچ اقدام جدی به عمل نیامده است.چرا که فرماندهی نیروی انتظامی تاکید فراوانی بر محرمانه بودن خرید،انتقال و استفاده این وسایل داشته و دارد و نگران پی گیری سازمانهای قضایی و بازرسی و مراکز قدرت می باشند، و از همه مهمتر نگران اطلاع مردم از این موضوع می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر