در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

هفت فعال دیگر در مریوان بازداشت شدند


جرس: در ادامه دستگیری فعالان سیاسی و مدنی در کردستان، هفت نفر از جوانان مریوان از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.


منابع خبری در کردستان در حالی از بازداشت هفت نفر از جوانان کرد در مریوان خبر می دهند که طی ماههای گذشته شمار زیادی از فعالان سیاسی، مدنی، فرهنگی و ادبی در این شهر از سوی نهادهای امنیتی دستگیر شده و برخی از آنان همچنان در بلاتکیفی به سر می برند.


به گزارش آژانس فرات، صبح روز پنج شنبه، چهارم آذر ماه، چهار نفر از اهالی روستای "گوچکه" از توابع منطقه سرشیو مریوان توسط نیروهای امنیتی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به مریوان منتقل شدند.

اسامی دستگیر شدگان، ابراهیم سلیمانی، برهان رازخدیو، حمید مریمی، و امید نوری اعلام شده است.

از سوی دیگر آژانس خبری موکریان نیز از بازداشت سه جوان مریوانی دیگر به نام‌های ابوبکر یگانه، عادل سهرابی و رفیق سهرابی خبر داد.


گفته می شود موبایل این افراد پس از دستگیری خاموش نشده و از همین طریق خانواده افراد مذکور توانستەاند از دستگیری فرزندان خود آگاه شوند. تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این افراد از طرف مقامات قضایی شهر مریوان اعلام نشده است.


از محل نگهداری و وضعیت این سه نفر تاکنون هیچ اطلاعی حاصل نشده است.

مختار هوشمند، بهزاد کردستانی، عزیز ناصری، بهمن فتاح زاده، برهان درخشانی، بریار کاوه، برهان خسروی، امیر کاوه، مصلح بدخش، مختار افرا، محمود مردانی، کیوان نیک‌پی، جمال پروازه، فرزاد بدخش، قانع کاوه، زانا کسرایی، هیوا مینوی، مجيد بختياری، هژير ابراهيمی، لقمان مرادی و زانيار مرادی اسامی شماری از دستگیر شدگان مریوانی در چند ماه گذشته هستند که برخی از آنان با احکام سنگین زندان روبەرو شدەاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر