در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

جیمی کارتر:یهودیان تنها اجازه دارند که تحت حاکمیت فلسطینیان در قدس اشغالی سکونت داشته باشند


جیمی کارتر اخراج فلسطینیان از منازلشان در منطقه شیخ جراح در قدس شرقی را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ی عبری هاآرتص، نوشت که جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در تظاهرات هفتگی فعالان اسراییلی و فلسطینی در منطقه شیخ جراح سیطره یهودیان بر منازل فلسطینیان در قدس شرقی را محکوم کرد.

کارتر هم‌چنین حمایت خود را از فعالیت‌های فعالانی که به روش‌های مسالمت آمیز نسبت به برخورد اشغالگران صهیونیست با فلسطینیان در این منطقه اعتراض می‌کنند اعلام کرده و ابراز امیدواری کرد که تظاهر کنندگان برای اسراییلی‌ها و فلسطینیان اهدافشان را محقق سازند.

کارتر که در راس هیاتی از بنیاد فرزانگان جهان در سفر به کشورهای منطقه خاورمیانه و نیز سرزمین‌های‌اشغالی به سر می‌برد تاکید کرد که قدس اشغالی باید پایتخت کشور فلسطین باشد و یهودیان تنها اجازه دارند که تحت حاکمیت فلسطینیان در این سرزمین(قدس شرقی) ساکن شوند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، کارتر در جریان بازدید این هیات از شهرک سلوان در قدس اشغالی در گفت‌وگو با رادیو سراسری رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که اعضای هیات مذکور به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه حلی درباره قدس شرقی که باید پایتخت کشور فلسطینی باشد ادامه خواهند داد.

اعضای هیات اعزامی بنیاد فرزانگان جهان که متشکل از جیمی کارتر، مری رابینسون، رئیس جمهور سابق ایرلند واِلا بهات از فعالان حقوق بشر در هند می‌باشد سیاست رژیم صهیونیستی در قبال قدس اشغالی را محکوم کردند.

اعضای هیات مذکور در جریان بازدید خود از شهرک سلوان از خیمه اعتصابی که شهروندان فلسطینی در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل محله فلسطینی‌نشین بر پا کرده‌اند، بازدید کرده و به مشکلات اهالی این شهرک در نتیجه تداوم سیاست یهودی سازی رژیم اشغالگر قدس و اقدامات خشونت آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست علیه آن‌ها و نیز مصادره اراضی و تضییع حقوقشان از سوی مراجع صهیونیستی گوش دادند.

رئیس جمهور اسبق آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد که “یهودیان تنها اجازه دارند که تحت حاکمیت فلسطینیان در قدس اشغالی سکونت داشته باشند و نشانه‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی در اینجا و نیز در نوار غزه به وضوح قابل مشاهده است.”

وی افزود: در جریان دیدار با رئوون ریولین، رئیس کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و نیر برکات، شهردار قدس اشغالی شکایت‌های فلسطینیان را به آنها انتقال خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر