در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

بازتاب منفی سوء استفاده دفتر رهبری از “آیه غدیر” در تشکرنامه سفر قم


بازتاب منفی سوء استفاده دفتر رهبری از “آیه غدیر” در تشکرنامه سفر قم

دفتر رهبر جمهوری اسلامی بیانیه مورخ 8 آبان 89 خود را با این آیه آغاز کرده است: "الیوم یئس الذین کفروا من دینکم" (سوره مائده، آیه 3) "الْیَوْمَ یَئس الَّذِینَ كَفَرُوا مِن دِینِكُمْ فَلا تخْشوْهُمْ وَ اخْشوْنِ الْیَوْمَ أَكْمَلْت لَكُمْ دِینَكُمْ وَ أَتمَمْت عَلَیْكُمْ نِعْمَتى وَ رَضِیت لَكُمُ الاسلَمَ دِیناً".معنی: امروز كافران از (زوال ) دین شما مایوس شدند، بنابراین از آنها نترسید و از (مخالفت) من بترسید، امروز دین شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تكمیل نمودم و اسلام را به عنوان دین (جاودان) شما پذیرفتم.

به عقیده شیعیان این آیه در روز 18 ذی الحجه سال 10 هجری در وصف واقعه مهم غدیر خم نازل شده است. آغاز شدن بیانیه تشکر دفتر رهبری در پایان سفر قم با این آیه حکایت از آن دارد، که این دفتر، آقای خامنه ای را در نقش پیامبر خدا (ص) یا امام علی (ع) و مردم قم را در نقش مسلمانان صدر اسلام و سفر قم را در حکم غدیر خم ارزیابی کرده است، لذا ناامیدی کفار را از زوال اسلام در آن روز در حکم ناامیدی منتقدان پرشمار نظام استبداد دینی به شمار آورده است و از این آیه استفاده کرده است.

در متن این نامه قرائن دیگری در تایید تطبیق فوق به چشم می خورد: "پیوند از هم ناگسستنی ملت و ولایت فقیه"، "توطئه های گوناگون دشمنان اسلام و ایران برای «جدایی مردم از انقلاب و جدایی دین از سیاست»". بعلاوه روزنامه دولتی وطن امروز 28 مهر 89 در صفحه اول با تیتر بسیار درشت "غدیرقم" در بالای عکس یک صفحه ای ولی امر مسلمین جهان منتشر کرد.

این سوء استفاده دفتر رهبری از اعتقادات مذهبی مردم و استفاده ابزاری از غدیر خم در سفر قم بازتاب بسیار منفی در محافل مذهبی قم داشته است. در دهه اول جمهوری اسلامی در واقعه مشابهی از تریبون علنی مجلس آیه ای در شأن رسول خدا (ص) بر بنیانگذار جمهوری اسلامی تطبیق شد، معظم له بلافاصله در محکوم کردن این تطبیقهای سخیف به مجلس نامه نوشت و برائت خود را از این سوء استفاده های جاهلانه از مقدسات دینی ابراز داشت. نامه نیز علنا منتشر شد.

نُقل محافل مذهبی قم مقایسه سیره امیرالمومنین امام علی (ع) با شیوه سلوک و زمامداری رهبر جمهوری اسلامی سید علی خامنه ای است.

برخی از شنیده های منابع جرس از این محافل به شرح زیر است:

امام علی (ع) هر گز به پیروانش اجازه نمی داد حتی با کسانی که با او به جنگ مسلحانه برخاسته اند، دشنام دهند. اما آقای خامنه ای مخالفانش را که جز انتقاد بدور از خشونت کاری نکرده اند، "میکرب سیاسی" می خواند.

امام علی (ع) مخالفانش را در جنگ جمل برادرانی خواند که به او ستم کرده اند، آقای خامنه ای مخالفانش را مزدور بیگانه خطاب می کند و مامورانش مخالفان را جاسوس، منافق، صهیونیست و بهائی معرفی می کنند.

امام علی (ع) مردم را در شهر انبار از استقبال همایونی و دویدن پشت سر مرکبش بشدت برحذر داشت. آقای خامنه ای برای اینگونه استقبالها کلی هزینه کرده و واعظان درباریش (همانند پناهیان) اینگونه استقبالهای شاهانه را توجیه شرعی کرده اند.

در زمان زمامداری امام علی (ع) هیچ منتقد و مخالفی به زندان نرفت، شکنجه نشد، حقوقش از بیت المال قطع نشد. در زمان آقای خامنه ای زندانها از منتقدان و مخالفان غیرمسلح پر شده است.

امام علی (ع) هرگز بیت المال را هزینه تبلیغ شخصی اش نکرد. آقای خامنه ای چند میلیارد تومان ناقابل را از کیسه بیت المال خرج تثبیت موقعیت شخصی اش کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر