در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

وزیر بهداشت: استعفا نداده ام، دروغ است

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از توضیحات دستجردی قانع نشد
وزیر بهداشت: استعفا نداده ام، دروغ است

جرس: با وجود انتشار اخباری مبنی بر اینکه "وزیر بهداشت و درمان به دلیل فشارهای ناشی از انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیسیون بهداشت مجلس حضور یافته و استعفای خود را اعلام کرده است"، اما وزیر بهداشت خبر استعفای خود را مورد تکذیب قرار داد.


در پی اعتراضات فراگیر نسبت به تصمیم اخیر دولت در خصوص انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و احضار وزیر بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس، برخی منابع خبری از استعفای مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان دولت دهم خبر داده بودند.


به گزارش خبر آنلاین، مرضیه وحید دستجردی، روز سه شنبه ١١ آبان ماه، استعفای خود در کمیسیون بهداشت و درمان را تکذیب کرد و گفت:" این حرفها دروغ است و استعفا نداده ام ."


از توضیح وزیر بهداشت قانع نشدیم
براساس این گزارش، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز، بعد از احضار وزیر بهداشت و شنیدن توضیحات وی، خاطرنشان کردند که درباره دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران قانع نشده اند.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب افزود: نمایندگان مجلس از توضیحاتی که مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در جلسه اضطراری این کمیسیون در ظهر امروز سه شنبه داده است، قانع نشده اند.


حسن تامینی لیچانی، با اشاره به اینکه مرضیه دستجردی اختیارات خود را در انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، قانونی دانسته، گفت:" در این جلسه وزیر بهداشت از صورتجلسه ای سخن گفت که در روز پنجشنبه گذشته از طرف شورای گسترش دانشگاه های کشور تنظیم شده و در آن انحلال چهارمین دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور با ٢۶ بیمارستان و نزدیک به ١۴ هزار کارمند، مصوب شده است."


وی اضافه کرد:" اما اعضای کمیسیون بنا به استعلام حقوقی اداره امور حقوقی مجلس، این انحلال را در حیطه اختیارات وی محسوب نکردند به همین دلیل باید به دنبال راهکار دیگری باشند."


تشکیل کمیته ای برای پیگیری
وی درباره تصمیم نهایی درباره ادغام یا انحلال دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد:" قرار شد کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت بهداشت، روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اصل 90 مجلس، تشکیل شوند تا درباره اختیارات قانونی وزیر بهداشت در ادغام یا انحلال مجموعه های بزرگ درمانی و آموزشی تصمیم بگیرند."


گفتنی است، روز جمعه، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به محمدباقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را منحل و واحدهای آموزشی آن را به دانشگاه تهران و واحدهای درمانی و بهداشتی آن را به دانشگاه شهید‌بهشتی سپرد. این نامه بدون هماهنگی با مجلس صادر و منتشر شده است.
انحلال ناگهانی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه ایران، نه تنها دانشجویان را شوکه کرد، بلکه با اعتراض نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز مواجه شد.


در همین حال، کمیسیون بهداشت قصد تشکیل جلسه فوق‌العاده را در این باره داشت که با عدم حضور وزیر بهداشت به تاخیر افتاد و در نهایت به امروز موکول شد.


گفتنی است گروه زیادی از دانشجویان و استادان آن دانشگاه، در اعتراض به تصمیم ناگهانی و غیرکارشناسی دولت، در برابر درب آن دانشگاه و سپس مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمعات اعتراضی زده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر