در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

پاسخ معاون وزیر به انحلال دانشگاه ایران


در حالي كه عضو كميسيون بهداشت اعلام كرده بود كه "انحلال دانشگاه علوم پزشكي ايران مغاير مواد 49، 137 و 139 قانون برنامه چهارم توسعه بوده است "، معاون پارلماني وزير بهداشت گفت: انحلال دانشگاه ايران كاملاً قانوني است.

رمضان محسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: موضوع انحلال علوم پزشكي ايران مطرح نيست بلكه ادغام دانشگاه ايران با دانشگاه شهيد بهشتي و تهران مطرح است كه بخش آموزش و پژوهشي دانشگاه ايران به دانشگاه تهران منتقل مي‌شود و بخش بهداشت و درمان به دانشگاه شهيد بهشتي انتقال مي‌يابد.

وي گفت: اگر قرار است ايران از نظر رتبه علمي در افق 1404 رتبه اول منطقه را كسب كند بايد تحولات اساسي در سيستم آموزشي كشور ايجاد شود.

معاون پارلماني وزير بهداشت اضافه كرد: بايد دانشگاه تهران به صورت يك دانشگاه مادر و تجميع شده كه همه امكانات علمي در آنجا متمركز شود، باشد تا بتوانيم از اين رتبه جهاني كه داريم صعود كنيم و به مطالبات مقام معظم رهبري دست پيدا كنيم.

محسن‌پور گفت:‌ براي اينكه اين تجميع صورت گيرد و قدرت علمي دانشگاه مادر افزايش پيدا كند اين ادغام صورت گرفته است و كارهاي زيادي انجام شد.

وي اضافه كرد: با اين اقدام، تعداد اعضاي هيئت علمي دانشگاه تهران افزايش پيدا مي‌كند و كارهاي پژوهشي و قابل ارائه به سطوح بين‌المللي رونق مي‌گيرد.

معاون پارلماني وزير بهداشت گفت: استدلال دوم از ادغام دانشگاه ايران با 2 دانشگاه شهيد بهشتي اين بود كه بعد از اينكه كرج از شهرستان به استان تبديل شد و روزانه 1800 نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشكي ايران از كرج به تهران مي‌آمدند و زماني كه دانشگاه علوم پزشكي در كرج تأسيس شد و كرج به استان تبديل شد، اين ادغام صورت گرفت به دليل اينكه اين همكاران اين راه را طي نكنند و به تهران نيايند و در همان دانشگاه كرج به فعاليت خود ادامه دهند.

محسن پور اضافه كرد: شبكه‌هاي بهداشتي كرج كه توسط دانشگاه ايران به فعاليت مي‌پرداخت به همان كرج واگذار شد و آن بخش از شبكه بهداشت درمان غرب كه دانشگاه علوم پزشكي ايران اداره مي‌كرد به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انتقال پيدا كرد و مسئوليت اداره آن را برعهده گرفت و به خوبي به كار ادامه مي‌دهد.

وي افزود: استدلال‌هاي متعددي براي ادغام دانشگاه علوم پزشكي ايران با دانشگاه تهران و شهيد بهشتي وجود داشت. نمايندگان مجلس اين كار را مغاير با قانون مي‌دانستند و ادغام وزارتخانه مبني بر قانون شوراي گسترش وزارت علوم و وزارت بهداشت بود و بر اساس اين قانون اختيار توسعه، پيشرفت، محدود كردن و حتي ادغام را دارد و براساس قانون شوراي عالي گسترش وزارت بهداشت عمل شده است.

معاون پارلماني وزير بهداشت گفت: نمايندگان مجلس خصوصاً نمايندگان تهران طي تذكري به وزير خواستار حضور وزير در مجلس شدند و رئيس كميسيون مجلس و آموزش تحقيقات از وزير دعوت كرد تا در جلسه آنها حضور داشته باشد با هماهنگي‌هايي كه شد اين جلسه از ساعت 12 تا 14:30 برگزار شد و نمايندگان تهران و اعضاي كميسيون بهداشت حضور داشتند كه اشكالات و تذكرات خود را به وزير بهداشت منتقل كردند.

محسن‌پور اضافه كرد: وزير بهداشت در فضاي صميمي و آرام به سؤالات آنان پاسخ داد و برخي از دوستان در جريان قضيه قرار گرفتند و بعضي از نمايندگان قانع شدند و برخي ديگر قانع نشدند.

وي گفت: يكي از اعتراض‌هاي جديد نمايندگان اين بود كه چرا در يك چنين كار بزرگي با كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مشورت نشد كه وزير بهداشت پاسخ داد من اين قسمت قضيه را قبول دارم و بايد مشورت مي‌كردم.

معاون پارلماني وزير بهداشت اضافه كرد: وزير بهداشت گفت تجربه ثابت كرده است كاري كه براي ارتقاي دانشگاه انجام مي‌گيرد لازم نيست مشورت شود و اين تجربه‌اي كه اكثر مسئولان داشتند و يك كاري در سطح كلي مي‌خواهد انجام شود اگر مشورت شود با دست‌انداز و مشكلات روبرو خواهد شد و چون دستجري و تيمي كه در وزارت بهداشت كار مي‌كردند به نظر قطعي رسيده بودند و طبق مصوبات شوراي عالي گسترش وزارت بهداشت عمل شده بود، اين كار را انجام دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر