در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزاد

۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

دست کم یکصد زخمی در پی زمین‌لرزه دورود لرستان



زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر بامداد روز شنبه استان لرستان در غرب ایران را لرزاند. گزارش واحد مرکزی خبر، وابسته به تلویزیون دولتی ایران، حاکی است که در این زمین‌لرزه که در اطراف شهر دورود واقع در شرق استان لرستان روی داد دست کم یکصد نفر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، دست کم ۲۵ تن از زخمی‌شدگان در بیمارستان بستری شدند ولی بقیه پس از درمان پزشکی از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، این زمین‌لرزه تلفات جانی در بر نداشته و تنها برخی منازل مسکونی این منطقه دچار خسارت شده و هم‌اکنون مأموران ستاد حوادث غیر مترقبه استان لرستان در محل حضور دارند. هم‌چنین بنا بر گزارش‌ها به خاطر پیشگیری از تلفات بعدی مربوط به پس‌لرزه‌ها، تمام مدارس نوبت صبح شهرستان دورود نیز تعطیل شده و مردم محل نیز از خانه‌های خود خارج شده‌اند.

بر پایه این گزارش، رضا آریایی، مدیر کل ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استان لرستان زمان وقوع این زمین‌لرزه را در ساعت هفت و ۲۲ دقیقه بامداد شنبه و مرکز آن را در گسل سیلاخور در شهرستان دورود ذکر کرده‌است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمان دقیق زمین‌لرزه دورود را ساعت ۷ و ۲۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه روز شنبه و محل دقیق آن را در عرض شمالی ۳۳٫۳۷ و طول شرقی ۴۸٫۹۴ یاد کرده‌است.

به دنبال این زمین‌لرزه هم‌چنین یک زمین‌لرزه کوچک دیگر نیز شهرستان دورود را دوباره لرزاند که این زلزله در ساعت هفت و ۵۲ دقیقه بامداد شنبه روی داد و بزرگی آن دو و هفت دهم ریشتر گزارش شده‌است.

استان لرستان به علت قرار داشتن بر روی گسل‌های زاگرس از نواحی لرزه‌خیز ایران است و مناطق مختلف این استان از جمله بروجرد، سیمره، سایروان، و دره سیلاخور در دوره‌های تاریخی زمین‌لرزه‌های ویرانگری به‌خود دیده‌اند.

پیش از این در تاریخ شانزدهم اسفندماه ۱۳۸۵ نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر در شمال غربی دورود رخ داد که بر اثر آن ۳۹ نفر از شهروندان دورودی زخمی شدند.

رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر